Det är inget bra att spotta i motvind. Lite ACTA, lite FRA och lite försvar

Medvetet har jag hållit mig undan FRA och ACTA [via Jens O]. Det är så många andra som är initierade att det inte är någon idé att skriva. Jag orkar inte skriva snajsiga vässade inlägg.

Det ger mig inget längre har fått skrivfrossa. Har varit inne på att lägga ner blogganndet totalt.  Och nu är ärendet om ev. läcka nedlagt

Fick nog av allt orerande och skannandet efter filer som skulle kunna ge någon sorts kompassriktning. Jag kan ju se att ingen ens klickar på länkarna. Så då kände jag  att WTF. Jag har  tagit upp begrepp som situation awareness,  total information awareness. Global information grid samt taktisk informations fusion¨

Mina inlägg drunknar ändå i bloggosfärens brus. Och redundans hjälper sällan om jag som debattör eller opinionsbildare vill göra ett statement. Jag tröttnade  eftersom jag upprepat begreppen Best Practice och Accountability jag inte vet hur många gånger.

Då är det bättre att någon tongivande röst  tar över megafonen och ryter till ordentligt. I senaste remissomgången så får regeringen på pälsen av försvarsmakten. Så kan det gå när ”politiska experter” spottar i motvind. Och jag lägger till ett håhåja ja. Vad var det vi kritiker sa.

Lagen är en workaround och dåligt underbyggd.  Ingen slump att försvarsminister Sten Tolgfors blev avbildad som en sköldpadda i SVD, Svenska dagbladet nyligen.  För han är lite senfärdig och trilsk. Vet inte om det beror på att han smittats av den sävliga forshagafebern.

Och så tyckte jag att han kunde ha tagit en flygvapenkille som ÖB. Jag gillar inte heller fjäsket för armén och Hägglunds ang. ”Bandvagnera” i hangarerna på Gotland. Förstår inte riktigt vitsen. Om de inte flyter lika bra som en jättesköldpadda i vatten förstås. Träskpadda är att rekommendera i så fall. Ja nog är det en robust marginalutmaning alltid.

Men jag är trofast och uppriktig så  jag tror att nye ÖB Sverker Göranson kommer att bli bra.

Han har ju varit med killarna från Vares och yxat. Han kommer nog att sätta ner foten och försvara försvaret när det behövs.

Även mot Herr Skalman.

herr-skalman1

Läs tips:  Värnpliktsnytt

Lästips 2 SVD  Ja, Sverige behöver också försvaras

4 kommentarer till Det är inget bra att spotta i motvind. Lite ACTA, lite FRA och lite försvar

  1. Jens O skriver:

    Du är inte på något sätt ohörd, så det vore trist, om du lade ner bloggen. Det finns å mycket du skriver om, som är tankevärt och av stort intresse. ‘Keep it up Baby’.

  2. Felicia B skriver:

    Mja, tjena! Du kan ju inte lägga ner! HUr ska jag annars veta att du lever? Köpte lite presenter till dig i Hawaii😀 Det var jättebra. Skicka mail min telefon funkar inte, jag vill ha sony ericsson xperia när jag kommer hem haha😀 Puss och kram älskar dig mamma!

  3. Tindra Annette skriver:

    Hej tack för kommentarer. Jag uppskattar dem särskilt från dig Felle. Jag ska inte lägga ner din hälsning avgjorde. Men jag tar en paus tom 15april ungefär. Sen så kommer det att idkas värmländsk parrhesia. Ha det gott och tack för ni läser.

  4. Välkommen till Dom Glömda Barnen
    Barnen´s rätt i samhället

    Omhändertagen på mycket tveksamma grunder

    Vi är en nystartad förening DOM GLÖMDA BARNEN som vänder sig till de föräldrar som fått sina barn omhändertagna på mycket tveksamma grunder och många gånger utan att få någon rimlig

    Vi i föreningen anser att varje barn har rätt till sina föräldrar och sitt nätverk – att föräldrarna i första hand ska få allt stöd och all hjälp så att alla möjligheter först är uttömda innan en placering sker.
    Vi anser också att barnen ska placeras på besöksavstånd, så att inte det ska bli ett hinder och orsaka att kontakten bryts med föräldrar eller syskon. Vi vet hur viktig den kontakten är.

    Målgrupper
    Barn & Ungdomar
    Som bor/eller har bott på HVB-hem eller i Familjehem
    Föräldrar
    Som har/eller har haft ert/era barn på HVB-hem eller Familjehem
    Mormor.Farmor.Farfar.Morfar
    Som har fått sitt Barnbarn omhändertaget gemon LVU.
    Du själva hade kunnat ta hand om ditt barnbarn men inte fått det.
    Askungarna
    Jag blev inte omhändertagen fick bo hemma med mina biologiska föräldrar men hade det inte bra där
    Lagar
    Vi håller på att jobba fram lagförslag till Regeringen då Socialtjänsten gör många fel med Omhändertandet av barnen

Kommentera

