Politisk Gaussian noise i telecompaketet 166an. Usch.

Häktad och Åtalad? Livstid? Filtrerad!
Häktad och Åtalad? Livstid? Övervakad o Filtrerad!
Gaussian noise och Fuzzy logics är begrepp som används för att mäta graden av sanningshalt  Jag väljer att  ifrågasätta sanningshalten i infrastrukturminister Åsa Torstensson med appendix utsagor. Samt om  de som nu väljer att stödja 166.  Nojig nej. Orwellsamhället är här i dess värsta form dessutom. Och många förblindas av maktens glitter och lömsk semantik..Skrivningen ”lawful content”  finns kvar i propån. Och det värsta av allt är att minister Torstensson m.fl försöker utöva det som inom statsvetenskapen kallas politisk bias.  Inom telecom finns det något som heter bias distortion .Jag skäms.  Ja så är  det.  Och jag är glad att jag avstod från att rösta både till EU och in till riksdagen. Mitt mandat ska inte denna typ av politiker ha. Basta.  På facebook och Twitter fick jag en kalldusch och svalde tungan igår.  Fick veta att omröstningsordningen förändrats genom HAX  Scaber och Jens Odsvall  samt Carl Schlyter.  Taktiken är att 166an kommer ska kuppas igenom. 
Helt klart är att våra politiker vill införa en överstatlighet vi inte sett motstycke till sedan stasitiden och eller motsvarande tankar finns att söka i totalitära stater  al a Nord Korea. De förstår inte framtiden och hur webben hänger ihop det kan vi läsa om i Svd idag för nu kommer TIA total information awareness i en pimpad form.. England har döpt om det till mastering the internet. Surt sa Räven om rönnbären och nu talar vi giftpiller för det som kallas distrubuted knowledge eller som de sociala medieexperterna kallar ”wisdom of crowds”
För att ni ska slippa läsa ännu mer ”bloggsörja” a la Svegfors så lägger jag upp Kevin Kelly web.3.0.  En föreläsning jag tycker är väl värd att kolla igenom i synnerhet ca 14 min in i klippet ok. Lova att ni tittar det är värt det..skicka föreläsningen vidare till våra politiker..
Kevin Kelly Web 3.0
Han talar om begrepp som semantic web och liquid web.. ok..
De andra som skriver är farmor Gun   opassande  erik hultin och alla andra som pushar på knuff.
Kopierat från jens. Lars-Erick, Olle Schmidt, Anders Widén, Nätverket Svart Måndag, Rosemari på kulturbloggen, Mark Klamberg om datalagringsdirektivet, Christofer Cullenberg, om vikten av CRA [PDF], Daniel Risberg, Jesper på Kverulant, Michael Carroll.
Kommentera

