Meyers Briggs Type Inidicator genomförd. Resultat. Jag en INTP

INTP Meyers Briggs Type Indicator®

Eftersom det finns en förkärlek att kartlägga personlighetstyper så har jag genomfört Meyers Briggs Type Indicator® via arbetsförmedlingen och certifierad psykolog, Resultatet blev INTP.

Jag väljer att lägga ut resultatet, då jag värnar det som kallas radikal transparens. Jag ser inget integritetskränkande i det om jag väljer själv. Däremot är det oerhört integritetskränkande att sådana bedömningar ligger och skvalpar i databaser utan att testpersonen har kontroll över materialet. Samt att jag som anställd fd anställd eller kandidat inte vet vad för noteringar som står i exempelvis företags personaldatabaser. Eller hos rekryteringsföretag.

Hur ni sedan väljer att använda denna information tar ni eget ansvar för och jag tror (hoppas) ni agerar som professionella aktörer och att ni förvaltar det förtroende jag ger, väl.

Efter  anställningsintervju sorteras vi bort utefter den information vi då inte känner till. Vi har ingen möjlighet att värja oss. Och PUL ger inte heller utrymme för rättelse. Det är lagligt att föra omdömesanteckningar om personal i den typen av databaser. Dessa uppgifter ligger till grund vid referensamtalet.

Det blir även allt vanligare att privata säkerhetsföretag rekryteringsorganisationer gör s.k personkontroller som proxys till olika underrättelseorgan. Här har vi en gråson som måste och ska utforskas.

Att sådan dold personkontroll utförs by proxy möjliggör att den kontrollerade utestängs från alla kommunikations och underättelseregler som dunkelt lagstadgats i FRA-lagen och sekretesslagstiftning – säkerhetsskyddslag 1996:627. Med eller utan undantag från rättsordningsprinciper! Läskigt är bara förnamnet.

Detta trots att majoriteten av utlysta tjänster inte innefattar skyddsklass/säkerhetsklass. Fenomenet är ett symptom på skicklig (o)säkerhetsmarknadsföring samt de intgritetskränkande-lagarna Ett utslag av missbrukad makt under paraplyet ordning och reda-syntax. En ”image” alliansen nu initierat som valslogan.

Ska det vara ordning och reda behöver detta möjliggöra ansvarsutkrävande personal-rekryteringsaccountability mot dold åldersdiskriminering m.m

Vad vi nu serverats är porös kladdkaka och hängränna bland stuprören samt neo- sektion särskild inhämtning.

We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done- Alan Turing

Wikis definition av INTP

Karriärguiden

Kommentera

